Att marknadsföra casinon online

Casino online tillhör en av de mest lukrativa industrier man kan ägna sig åt och detta är också anledningen till ständigt nya etableringar av casinon online. Några lyckas nå ut till nya kundgrupper och spelare – andra gör det inte.

Vilken är formeln för att lyckas som casino online?

En bra metod för att nå ut med sin digitala marknadsföring av ett casino är att skaffa en gimmick eller skapa något av igenkänningseffekt hos potentiella kunder och spelare. Super Lenny är ett casino som använt sig av en 80-tals hårdrockare med pudelfrisyr. Aningens nördig och cirka 30 år för sent – så rockar han sig ändå in i spelarnas hjärtan. Man glömmer inte Super Lenny så lätt. En succé i 80-tals tappning.

Casinostugan med sin älg är en annan typ av gimmick som tilltalar en viss typ av spelare. Metalcasino har valt ytterligare en annan approach genom att vara “ful i mun” med slogans som WHY DON’T YOU F*CKIN’ JOIN ME? och anknytning till supporters och ambassadörer ur kända Svenska band.

Allt kan inte tilltala alla men formeln för att attrahera en ny publik till ett nylanserat casino är att nischa sig mot en specifik målgrupp – eller – att som Lucky Nugget App göra sig känt för något specifikt. Det Ålandsbaserade spelbolaget PAF har till exempel satsat på en vänlig och välkomnande atmosfär och på att erbjuda sina spelare rikliga möjligheter att träffa andra spelare genom olika events som PAF arrangerar världen runt. Formeln skulle således kunna lyda: Nischa dig mot en publik eller specifik nisch – att sikta för brett attraherar troligtvis inte så många nya spelare som man kanske hoppas på.

Digital marknadsföring inom spelbranschen

Kontentan är att inom en så het industri som casino- och spelbranschen bör man sticka ut i mängden genom sin digitala marknadsföring. Att nischa sig eller skapa en figur som slår an en sträng hos en potentiell casinobesökare är en väg att gå för att hävda sig i konkurrensen med casinon online.