Driva försäljning på autopilot

I dag finns det smarta sätt att jobba på om man vill göra affärer online. Man kan bedriva försäljningen på autopilot med hjälp av inspelade webinars vilket innebär att man har inspelade filmklipp där man sköter försäljningen – eller håller webinars i direktsändning och kommunicerar i realtid med sina besökare. En av de mer avancerade och prisvärda plattformarna för webinars är Webinarjam där du kan välja mellan att hålla möten i realtid – eller skicka besökare till förinspelade möten. Jobbar man så kan man sköta hela säljprocessen på autopilot. Många gör det redan och du har säkert råkat på en flertal företagare online som jobbar på det här viset.

digital nomad

Det finns egentligen ingen anledning att rota sig för djupt någonstans längre när cyberspace erbjuder de mest fantastiska möjligheter att jobba online och marknadsföra sig på autopilot. Det blir även alltmer vanligt att människor utnyttjar dessa möjligheter och lämnar den gamla vanliga livsstilen bakom sig för att leva som digital nomad. En möjlighet som följer med den digitala eran.

Arbetsgrupper på distans

Det finns sätt man kan arbeta med företagande på distans som blir allt vanligare för dem som börjat bli hemtama med nätverksamhet och distansarbete. Zoom är en enkel och prisvärd mjukvara med vilken du enkelt kan stämma möten med din personal oavsett vart i världen de är stationerade. Go to meeting – är en annan liknande mjukvara inom samma segment och det finns en hel del alternativ på den här marknaden av webinar-mjukvara. Skype var tidigt ute med den här typen av verksamhet.

Det finns egentligen ingen anledning att ägna sig åt kundbesök IRL (in real life) längre, såvida man inte behöver demonstrera sina produkter på plats. Det finns absolut ingenting som hindrar att man använder sig av webinars i sin första kundkontakt eftersom man då har chans att skapa förtroende och komma en bra bit på vägen i försäljningsprocessen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *