Det är idag väldigt viktigt att företag marknadsför sig i olika kanaler eftersom det finns så stor tillgång till konkurrenterna. Detta beror dels på att internet har blivit en länk mellan köpare och säljare och de kan numera mötas online fast de sitter på helt olika platser i världen. Det är därför mer och mer vanligt att företag fokuserar mer på den digitala marknadsföringen än hur det såg ut förr då nästan allting trycktes på olika material. Idag lever det dock kvar att många väljer att marknadsföra i den fysiska världen också men kanske på lite annorlunda sätt än hur det såg ut förut. I följande inlägg kommer du kunna läsa om några sätt på vilka man kan marknadsföra i tryck idag.

Dela ut flygbland som fångar uppmärksamhet

Om man ska dela ut flygblad så bör man tänka på att det här inte är det absolut bästa alternativet för miljön. Men om man ändå ska göra det så kan man välja miljövänligt papper. Sedan handlar det om att se till att budskapet på dessa är tydligt och att du placerar dessa på en plats som de kommer få spridning på. Sedan kan man trycka information på sådant som klistermärken eller varför inte en kylskåpsmagnet med ditt företags uppgifter på?

Tryck på kläder

Man brukar kalla det för profilkläder när man använder tryck på dessa som en del av sin marknadsföringsmix. Man kan välja om man vill ge dessa till sina kunder eller sina anställda. Om man vill, och om man har budget, så kan man dela ut till både sina kunder och sina anställda. När de som är på samma arbetsplats får samma kläder kan det bygga en laganda som gör att folk trivs bättre på jobbet. Och när man ger profilkläder till sina kunder kan det skapa ett förtroende för verksamheten.